Oliehoorn gaat zonder gebruik van aardgas produceren

Oliehoorn heeft het duurzaamheidsverslag over 2025 uitgebracht. Daarin meldt het bedrijf dat de fabriek in Zwaag wordt vernieuwd en gaat volledig zonder gebruik van aardgas draaien op warmtepompen en groene stroom. 

In 2025 is de CO2-emissie binnen scope 1 en 2 met 1,6% verlaagd in vergelijking tot 2024 en met 47,4% ten opzichte van 2023. Het bedrijf gebruikt alleen groen geproduceerde elektriciteit en wekt zelf elektriciteit op via 1760 zonnepanelen. Van de totale emissie van het bedrijf valt 99% binnen scope 3, via de grondstoffen, transport en ingekochte goederen.

Laatste nieuws