Oliehoorn gaat zonder gebruik van aardgas produceren
08 jun 2026 07:55
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
Oliehoorn heeft het duurzaamheidsverslag over 2025 uitgebracht. Daarin meldt het bedrijf dat de fabriek in Zwaag wordt vernieuwd en gaat volledig zonder gebruik van aardgas draaien op warmtepompen en groene stroom.
In 2025 is de CO2-emissie binnen scope 1 en 2 met 1,6% verlaagd in vergelijking tot 2024 en met 47,4% ten opzichte van 2023. Het bedrijf gebruikt alleen groen geproduceerde elektriciteit en wekt zelf elektriciteit op via 1760 zonnepanelen. Van de totale emissie van het bedrijf valt 99% binnen scope 3, via de grondstoffen, transport en ingekochte goederen.
Laatste nieuws
-
26 jun Royal A-ware gaat samenwerken met Edeka
-
26 jun Voedingsomzet van supermarkten komt voor circa 40% uit snacks
-
25 jun LFE kiest voor Aptean als partner voor de Business Central SaaS migratie
-
25 jun Schouten Europe neemt Bobeldijk Food Group over
-
25 jun Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Denemarken?
-
25 jun Magnum Ice Cream investeert in Britse ijsfabriek
-
25 jun 7 ingrediƫnten om groei te stimuleren in uw Food & Beverage bedrijf
-
25 jun Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
24 jun Aviko wil frietproductie in Poperinge uitbreiden
-
24 jun Duurzaamheid van koffiecapsules meetbaar gemaakt
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan