Miko bouwt nieuwe fabriek

Miko is begonnen aan de bouw van een nieuwe koffiebranderij in Turnhout. Aan het eind van het jaar moet het gebouw klaar zijn. In 2027 wil het bedrijf verhuizen naar de nieuwe locatie. De huidige fabriek draait op volle capaciteit. De nieuwe vestiging wordt 30.000 vierkante meter groot en beschikt over dubbel zoveel capaciteit. Miko investeert 40 miljoen euro.

Op de nieuwe vestiging komen een aantal magazijnen. Momenteel worden die gehuurd door het bedrijf. Verder verwacht het bedrijf ook de productie verder te kunnen optimaliseren. De oude locatie zal vermoedelijk worden verkocht. Vorig jaar steeg de omzet van Miko met 12% naar 311 miljoen euro. De brutobedrijfswinst EBITDA nam met 13% toe tot 40,6 miljoen euro. De nettowinst bedroeg 12,5 miljoen euro.

Laatste nieuws