Arla Foods Ingredients investeert 40 miljoen euro in fabriek
bron: FoodPro Network
Arla Foods Ingredients investeert ruim 40 miljoen euro in de ombouw van een sproeidroogtoren in de fabriek in Videbæk voor de productie van melk- en wei-eiwitten. Door de toepassing van nieuwe technologie zal het aardgasverbruik met 5% dalen en de CO2-uitstoot met ongeveer 900 ton per jaar verminderen. De bouw start naar verwachting in juli 2026 en de eerste testproducties staan gepland voor januari 2027.
De fabriek in het Deense Videbæk wordt volledig ingericht op de productie van zuivelingrediënten. Nu wordt er ook nog babyvoeding geproduceerd. De aanpassing van de fabriek pas binnen de strategie die Arla Foods Ingredients in augustus 2024 aankondigde. Daarin wordt de focus van het bedrijf verlegt richting de levering van hoogwaardige melk en wei-eiwitten voor medische voeding en sportvoeding.
De verbouwing in Videbæk betekent ook dat er een systeem in gebruik wordt genomen, dat restwarmte uit de uitlaatlucht gebruikt om de inlaatlucht voor te verwarmen. Dit vermindert de behoefte aan stoom voor verwarming en verlaagt het aardgasverbruik. Dit zal resulteren in een verlaging van de jaarlijkse CO2-emisssie met ongeveer 900 ton.
Laatste nieuws
-
26 jun Royal A-ware gaat samenwerken met Edeka
-
26 jun Voedingsomzet van supermarkten komt voor circa 40% uit snacks
-
25 jun LFE kiest voor Aptean als partner voor de Business Central SaaS migratie
-
25 jun Schouten Europe neemt Bobeldijk Food Group over
-
25 jun Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Denemarken?
-
25 jun Magnum Ice Cream investeert in Britse ijsfabriek
-
25 jun 7 ingrediënten om groei te stimuleren in uw Food & Beverage bedrijf
-
25 jun Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
24 jun Aviko wil frietproductie in Poperinge uitbreiden
-
24 jun Duurzaamheid van koffiecapsules meetbaar gemaakt
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan