IJsjesdivisie Unilever wordt The Magnum Ice Cream Company
bron: FoodPro Network
Unilever zijn ijsjesdivisie gaat tegen het einde van het jaar naar de beurs onder de naam The Magnum Ice Cream Company.
Ook Ben & Jerry’s, Cornetto en Ola zijn onderdeel van de ijsdivisie die vorig jaar goed was voor een omzet van 8,3 miljard euro. Unilever zet het bedrijf apart op de beurs omdat ijs een complexe business is met hoge kosten. Unilever wil zich concentreren op zijn sterkste merken.
Intussen lopen de spanningen tussen Unilever en Ben & Jerry’s opnieuw op. Unilever zou CEO David Stever onterecht hebben ontslagen door zijn politieke activisme. Het ijsjesmerk heeft nu officieel klacht ingediend bij een Amerikaanse rechtbank. Bij de overname door Unilever in 2000 kreeg Ben & Jerry’s immers een onafhankelijke raad die autonoom mag beslissen over de toepassing van de sociale missie van het bedrijf.
Vorige maand doken er nog geruchten op dat oprichters Ben Cohen en Jerry Greenfield het merk weer zouden willen terugkopen van Unilever, maar het merk is volgens de multinational niet te koop.
Laatste nieuws
-
26 jun Royal A-ware gaat samenwerken met Edeka
-
26 jun Voedingsomzet van supermarkten komt voor circa 40% uit snacks
-
25 jun LFE kiest voor Aptean als partner voor de Business Central SaaS migratie
-
25 jun Schouten Europe neemt Bobeldijk Food Group over
-
25 jun Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Denemarken?
-
25 jun Magnum Ice Cream investeert in Britse ijsfabriek
-
25 jun 7 ingrediƫnten om groei te stimuleren in uw Food & Beverage bedrijf
-
25 jun Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
24 jun Aviko wil frietproductie in Poperinge uitbreiden
-
24 jun Duurzaamheid van koffiecapsules meetbaar gemaakt
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan