Trump dreigt met heffing van 200 procent op wijn en champagne uit EU
bron: FoodPro Network
De Amerikaanse president Trump waarschuwt dat de Verenigde Staten een invoerheffing van 200 procent op wijnen en champagne zullen invoeren wanneer de Europese Unie de heffing op Amerikaanse whiskey niet intrekt. Dat was een maatregel die werd aangekondigd na de staal- en aluminiumtarieven van Trump die woensdag in werking traden.
Trump zegt dat die tarieven ook alcoholische producten uit Frankrijk en andere EU-landen zullen omvatten. De EU is volgens hem een van de vijandigste en misbruikende belasting- en douane-autoriteiten ter wereld, die werd opgericht met het enige doel de Verenigde Staten te benadelen. De EU heeft zojuist een vervelend tarief van 50 procent op whiskey ingevoerd, aldus de president.
De Europese Commissie zei woensdag dat ze vanaf volgende maand tegenmaatregelen zal nemen en 26 miljard euro aan Amerikaanse goederen zal belasten, waarmee de wereldwijde handelsoorlog verder wordt opgevoerd. Brussel gaf daarbij wel aan dat de EU open blijft voor onderhandelingen en dat hogere tarieven in niemands belang zijn.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 jun Royal A-ware gaat samenwerken met Edeka
-
26 jun Voedingsomzet van supermarkten komt voor circa 40% uit snacks
-
25 jun LFE kiest voor Aptean als partner voor de Business Central SaaS migratie
-
25 jun Schouten Europe neemt Bobeldijk Food Group over
-
25 jun Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Denemarken?
-
25 jun Magnum Ice Cream investeert in Britse ijsfabriek
-
25 jun 7 ingrediƫnten om groei te stimuleren in uw Food & Beverage bedrijf
-
25 jun Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
-
24 jun Aviko wil frietproductie in Poperinge uitbreiden
-
24 jun Duurzaamheid van koffiecapsules meetbaar gemaakt
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan