LTO verwacht dat Nederlandse kaas in trek blijft in Verenigde Staten

Land- en tuinbouworganisatie LTO Nederland verwacht dat de achterban de hogere tarieven kan doorberekenen in de verkoopprijs. "Wij maken kwaliteitsproducten en kaaseters als de Amerikanen willen toch wel graag onze kaas blijven eten", aldus Klaas Johan Osinga, beleidsspecialist bij LTO.

"De Amerikanen zullen ervoor opdraaien, want de vraag naar onze producten blijft. Zeker de kaasmarkt is redelijk lucratief en de Amerikanen doen dat overal op: pizza's, burgers. Volgens mij houdt Trump daar zelf ook van", aldus Osinga.

De VS staan volgens Osinga laag in de top 10 van landen waar de meeste Nederlandse landbouwproducten naartoe gaan. Naast kaas zijn ook machines en kassen, snijbloemen en zaaizaden belangrijk. "Ook daarin zijn wij wereldspeler. Ze zullen die producten toch wel willen hebben", aldus Osinga.

 

Bron: ANP

 

Laatste nieuws